Ads 468x60px

ΠΟΛΥΚΥΣΤΙΚΕΣ ΩΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ

Το κείμενο που ακολουθεί είναι η εμπειρία μιας κοπέλας που την κατέγραψε σε ένα φόρουμ και αφορά τις πολυκυστικές ωοθήκες και το πρόβλημά της να χάσει κιλά....Πραγματικά αυτό το κείμενο με έκανε να αλλάξω τις σκέψεις μου όσον αφορά τα κιλά μου και να δω από που προέρχονται πραγματικά. Σε ευχαριστώ pennyV .....

Ένα μεγάλο κεφάλαιο στον αγώνα πολλών γυναικών με τα κιλά τους είναι το θέμα των πολυκυστικών ωοθηκών. Λέω λοιπόν να το συζητήσουμε, και κάνω την αρχή λέγοντάς σας τη δική μου ιστορία.
Τον όρο "πολυκυστικές ωοθήκες" τον άκουσα πρώτη φορά όταν μετά από ένα χρόνο γάμου πήγα στο γυναικολόγο μου με το ερώτημα.. "γιατί δεν μένω έγκυος;"Μετά από έναν υπέρηχο λοιπόν, έμαθα ότι μάλλον είχα αυτό το θέμα, ήταν και δεν ήταν σίγουρος.. και θα έπρεπε λέει να κάνουμε παρακολούθηση ενός κύκλου για να βεβαιωθούμε. Ο λόγος που το αναφέρω αυτό είναι ότι οι κύστες δεν φαίνονται πάντα υπερηχογραφικά αλλά υπάρχουν κάποιες ενδείξεις και η διάγνωση γίνεται μετά από παρακολούθηση τουλάχιστον ενός κύκλου. Αυτό σημαίνει ότι πας στο γυναικολόγο σου κάθε δυο μέρες περίπου για το πρώτο μισό του κύκλου και εκείνος ελέγχει την πορεία της ωρίμανσης του ωαρίου. Αν κάπου στα μισά λοιπόν, δεν βλέπεις το "αβγουλάκι" σου να χει μεγαλώσει αισθητά.. (γύρω στα 20mm) τότε μάλλον.. με γεια το σύνδρομο!! Αν συνυπάρχουν δε και πράγματα όπως αυξημένη τριχοφυΐα στο πρόσωπο (άνω χείλος, πηγούνι, λαιμός), στον αυχένα και μία σκουρόχρωμη χνουδωτή γραμμή κάθετα στην κοιλιά και ΦΥΣΙΚΑ περιττά κιλά, τότε η διάγνωση για πολυκυστικές ωοθήκες είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν δεν υπάρχουν αυτά δεν τίθεται θέμα πολυκυστικών αλλά υπάρχουν στη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Δυστυχώς οι γυναικολόγοι περιορίζονται μόνο στο θέμα που τους αφορά..στο γεγονός δηλαδή ότι το σύνδρομο αυτό προκαλεί ακανόνιστους κύκλους (συνήθως μεγάλες καθυστερήσεις), σπάνιες ή και ανύπαρκτες ωορηξίες και κατά συνέπεια δυσκολία στην τεκνοποίηση. Όλα αυτά που λέω είναι βιώματα δικά μου και όχι πράγματα που διάβασα κάπου οπότε μπορεί να υπάρχουν και πολλά άλλα που όμως δεν τα πέρασα εγώ προσωπικά. Σχεδόν κανείς γυναικολόγος δεν σε στέλνει κατευθείαν σε ενδοκρινολόγο που είναι και ο κατεξοχήν αρμόδιος να χειριστεί την κατάσταση αυτή. Η εμπειρία μου δίδαξε ότι και οι ενδοκρινολόγοι δεν χωνεύουν και πολύ τους γυναικολόγους γιατί μπαίνουν και πολύ μάλιστα στα χωράφια τους. Εγώ που όλα τα παραπάνω συμπτώματα τα είχα από τα 12 μου χρόνια πήγα σε ενδοκρινολόγο μετά την πρώτη μου άτυχη εγκυμοσύνη που πήγε στραβά στον 6ο μήνα. Λίγο πριν την εγκυμοσύνη εκείνη μπήκαν πάνω μου 10 κιλά μέσα σε 6 μήνες, σαν αποτέλεσμα μιας θεραπείας που προφανώς τάραξε κι άλλο την ήδη ταραγμένη ορμονική μου κατάσταση. Μόλις λοιπόν συνήλθα από το σοκ πήγα σε ενδοκρινολόγο.. λίγο στα τυφλά... λίγο σαν μουδιασμένη... και του ζήτησα να μου κάνει γενικό ορμονικό έλεγχο και να μου εξηγήσει ακριβώς τι κάνουν λάθος οι ωοθήκες μου.
Οι εξετάσεις μου ήταν χάλια, η τεστοστερόνη μου ήταν 9 φορές μεγαλύτερη από το φυσιολογικό και η ινσουλίνη μου επίσης πολύ ανεβασμένη. Εκεί λοιπόν έμαθα ότι τα άτομα με πολυκυστικές ωοθήκες εκτός όλων των παραπάνω ενοχλητικών αυξάνουν δραματικά την πιθανότητα να εκδηλώσει κάποιος στεφανιαία νόσο, καρδιοπάθειες και το πλέον συνηθισμένο.. διαβήτη. Και με βάση το μηχανισμό της ινσουλίνης (κάτι που έμαθα από τον τωρινό μου γιατρό και αναρωτιέμαι γιατί δεν μπήκε κανείς στον κόπο να μου το πει νωρίτερα) προκαλούν παχυσαρκία που απλά τις επιδεινώνει ακόμη περισσότερο. Στο μεταξύ τα κιλά μου ανέβαιναν με γεωμετρική πρόοδο, κάθε προσπάθεια έπεφτε στο κενό αφού μετά την πρώτη βδομάδα η ζυγαριά αρνιόταν να κουνηθεί έστω και λίγο και μου πήρε σχεδόν 10 χρόνια να βρω κάποιον να μου εξηγήσει το ΓΙΑΤΙ!! Μου το εξήγησε ο καινούριος μου ενδοκρινολόγος. Όταν το κατάλαβα, η ζυγαριά έδειχνε πια 105!
Το φάρμακο λοιπόν είναι να χάσεις το λίπος που προκαλεί όλα τα γνωστά προβλήματα.. αλλά με τρόπο που έχει μικρές αλλά πολύ σημαντικές διαφορές από αυτούς που δοκιμάσαμε όλοι κατά καιρούς. Με άλλα λόγια πρέπει να χρησιμοποιήσεις το μηχανισμό που σε παχαίνει προς όφελός σου. Και σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό... όταν έχεις πολυκυστικές ωοθήκες σε παχαίνει το γεγονός ότι ο οργανισμός σου αναπτύσσει αντίσταση στην ινσουλίνη. Χρειάζεται δηλαδή πολύ μεγαλύτερη του φυσιολογικού ποσότητα ινσουλίνης για να μεταβολιστούν οι υδατάνθρακες. Η μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης που εκκρίνεται έχει ως αποτέλεσμα να μετατρέπονται οι απλοί ιδιαίτερα υδατάνθρακες κατευθείαν σε λίπος!! Και μη βιαστείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε άτκινς... γιατί η προδιάθεση για καρδιοπάθειες και χοληστερίνες και τριγλυκερίδια την καθιστά σχεδόν απαγορευτική για άτομα με πολυκυστικές. Το μυστικό λοιπόν είναι να μην κρίνουμε τα τρόφιμα με βάση μόνο τις θερμίδες τους αλλά κυρίως με βάση τον γλυκαιμικό δείκτη τους. Δηλαδή κατά πόσο αυτά που τρώμε προκαλούν αυξημένη έκκριση ινσουλίνης. Όσο μεγαλύτερος ο δείκτης, τόσο περισσότερη ινσουλίνη χρειάζεται για να μεταβολιστεί το συγκεκριμένο τρόφιμο, και τόσο γρηγορότερα θα κάτσει με τη μορφή λίπους πάνω μας.

Συμπέρασμα... πράγματα που σε μία καθ' όλα υγιεινή διατροφή θα ήταν αποδεκτά.. μπορεί σε ένα άτομο με πολυκυστικές να είναι καταστροφικά π.χ. το λατρεμένο μας καρπούζι!! Όλα αυτά που γράφω εδώ είναι υπεραπλούστευση μιας κατάστασης που οι γιατροί δεν μπαίνουν συχνά στον κόπο να εξηγήσουν και συνεπώς δεν τα ξέραμε οι περισσότεροι μέχρι πρόσφατα. Στο ίντερνετ υπάρχουν εξαιρετικά άρθρα που τα εξηγούν και επιφυλάσσομαι να παραθέσω αρκετά σε επόμενο πόστ μόλις τα ψάξω λίγο περισσότερο. Επιφυλάσσομαι επίσης να σας γράψω τα λίγα πράγματα που προσέχω σήμερα στη διατροφή μου και κατάφερα να ξεκολλήσω λίγο τη ζυγαριά (κατά 15 κιλά) τους τελευταίους 3.5 μήνες. Αυτή τη φορά έχω το προαίσθημα ότι όλα θα πάνε καλά.. 

πηγή: http://www.eatingdisorders.gr/forum/viewthread.php?tid=1599

1 σχόλιο:

  1. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 

Βραβείο

TrendyBlogAward

Top blogs